Ogen te kort in de jungle van het amazonegebied! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Hannah Steen - WaarBenJij.nu Ogen te kort in de jungle van het amazonegebied! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Hannah Steen - WaarBenJij.nu

Ogen te kort in de jungle van het amazonegebied!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hannah

23 Maart 2008 | Ecuador, Quito

Hey lieve mensen,

Allereerst wil ik graag mijn excuses aan mijn ouders en alle andere bezorgde vrienden, omdat ik niet heb verteld dat ik in de jungle heb gezeten op een half uur afstand van de FARC...! haha maar goede excuses, ik heb braaf mn malariapillen genomen, onder een klamboe geslapen en gewoon super onwijs ontzettend genoten van mn trip! :D:D;)

Afgelopen dinsdagnacht vertrokken we met de bus naar Lago Agrio, om 7 uur aangekomen ontmoeten we de andere mensen die mee zouden gaan met onze jungletrip, 4 amerikanen en 1 zwitsers meisje. Na een ontbijtje achter de kiezen en 4 uur wachten konden we om 11 uur met een grote auto naar het begin van het junglegebied, vanuit hier stapten we in een kano, en kwamen we 3 uur lang ogen te kort in een 1000x mooiere fatamorgana. Op deze trip kwamen we zelfs dolfijnen tegen in het water!!!!! Na deze boottocht kwamen we aan bij onze lodge. Midden in de boesboes, een mega grote hoofdlodge, vol met hangmatten, en banken met van die loungekussens erop. Vanuit hier kon je via vlonders naar je eigen lodge waar we sliepen met 5 personen in een kamer. De douche was voorzien van koud amazonewater, en als je je tanden stond te poetsen had je super mooi uitzicht op de vrije natuur!
Ook het eten was zachtgezegd, heerlijk! Voor het eerst sinds mn tijd in ecuador, een soep gehad zonder koriander en lekker veel groente en fruit bij het hoofdgerecht!
Op donderdag ochtend vertrokken we vroeg voor een tocht door de jungle, bepakt met rubberlaarzen en regenponchos. Een kleine opsomming van activiteiten deze wandeling
- Een behoorlijk afstand liaan slingeren
- Planten eten waar je mond verdoofd van raakt
- Planten in je oren stoppen tegen de oorpijn
- Mieren eten, die lekker naar citroen smaken
- Over boomstronken balanceren
- Met je semidoorlatende regenlaarzen door de moerassen banjeren en andere waterplassen van 20 cm diep, lekker voor je voetjes dus...!

Natuurlijk hebben we die mieren en planten niet gegeten zonder toestemming van onze gids, een heuse junglebewoner en tegelijkertijd medicijnman, dus enorm veel verstand van wat wel en wat niet kan!
Smiddags stond ´piranha vissen´ op het programma, daar gingen we dus met onze bamboe hengeltjes, met een vleesje eraan. Hannah, die natuurlijk nog nooit had gevist was de eerst die een heuse piranha te pakken had! Jaja, ik ben best een beetje trots op mezelf! Een half uur later had ook Tiny een piranha gevangen, waarna onze gids besloot deze mee te nemen voor t avond eten! (Erg lekker trouwens, Piranha!!!) Verder wilde de visjes niet zo happen, jammerrrr
Vrijdagochtend gingen we een community bezoeken die nog in de jungles wonen, het was echt een stortregen, en dat was erg jammer, maar indrukwekkend om te zien, hoe deze mensen hun eten bereiden en leven zonder al die westerse luxe die wij kennen, zoals schoon water en elektrischiteit.
Smiddags hebben we nog lekker over het meer gevaren en heb ik lekker pootje gebaad in het water vol met piranhas en kaaimannen!;)

Rond 7 uur vertrokken we voor een nachtwandeling door de jungle, hier moesten we extra dicht op elkaar lopen omdat je anders echt NIKS zag zonder zaklamp, en het niet zo fijn zou zijn als je op een slang zou trappen halverwege! Hier hebben we ook heuse tarantula´s gezien, ofwel de vogelspin!
Op de terugweg gingen we nog op zoek naar kaaimannen, jammer genoeg hebben we deze niet gezien, maar wel een slang die boven het water aan een tak hing!

We hebben tijdens onze boottochtjes ook ontzettend veel verschillende soorten beesten gezien, een luiaard, papagaaien en ander soorten vogels, slangen, piranhas, heel veel insecten, muggen vooral en ontzettend veel apen!!!!

Op zaterdag, eind van de ochtend zat onze trip er weer op, en gingen we in een 3 uur durende tropische stortbui terug met het bootje naar het begin van de jungle, vanaf hier konden we weer terug met de auto naar Lago Agrio, om vervolgens allemaal uitgeput de bus te nemen terug naar Quito, hier werden we halvewege allemaal de bus uitgeroepen, er stonden allemaal militairen met geweren etc, en moesten we precies vertellen hoe oud, welk beroep, waar we vandaag kwamen waar we waren geweest en hoe lang we in ecuador bleven! Dit volgens mij in verband met drugs controles en de FARC uit colombia...

Kortom, een super super super mooie ervaring waar ik super blij mee ben, dat ik die toch nog mee heb kunnen maken 2 weken voor vertrek!

Volgend weekend nog naar Baños, en dat is dan mn laatste tripje hier...:( jammerjammer

Heel veel liefs van mij!


  • 23 Maart 2008 - 21:27

    Wies En San:

    Wat een stoere chick ben je ook! Haha!
    Nou tot over 2 weekjes weer he lieve meid

    Dikke kus van ons

  • 24 Maart 2008 - 09:57

    Sofie:

    He kleine thrillseeker, ben best een beetje jaloers op je spannende avonturen.
    Pas goed op jezelf die laatste weekjes voordat je weer terugkeert naar de o zo spannende Hollande jungle.

    Geniet er nog even van en tot snel.

    Dikke kus van je grote zus.

  • 24 Maart 2008 - 10:44

    Joni:

    Wooow! Echt helemaal te gek man!
    Volgens mij is iedereen hier wel jaloers op. Tot snel meis!!

    XX

  • 24 Maart 2008 - 14:03

    Corine:

    Eens kijken of we een thuiskomstmaal van piranha met een sausje van mieren kunnen regelen...(mieren zat in de Oisterwijkse keuken).
    Wat geweldig dat je zó geniet van zoveel moois dat dit land te bieden heeft. Wat een hoogst sportieve levensgenietster komt daar in je boven, wauw!

    Veel liefs en dikke kus, Corine

  • 24 Maart 2008 - 19:34

    Evelien:

    Wow han!!! F*ck de Efteling, ik kom ook naar die attractie daar!!! Haha! Ik ben vet jaloers he!! Maare...wel eng he die spinnen en zo. Ook eentje in je bed gevonden? Ofben je al zo'n die hard geworden, dat je het nog niet eens meer merkt als er iets kriebelt aan je voet?
    Nou geniet van je laatste weken schat, tot snel!
    Kus!

  • 25 Maart 2008 - 14:50

    Wilma:

    Lieve Hannah,

    Nooit gedacht dat jij mieren zou gaan eten. Maar ja de citroensap heeft het gedaan natuurlijk. Wij zijn blij dat je zoveel ervaringen opdoet. Maar zeker ook zo blij dat het nog maar twee weken duurt voor je weer in Nederland ben. Geniet nog en veel plezier!

    liefs Edwin en Wilma

  • 27 Maart 2008 - 13:38

    Patty:

    Mens wat maak je enge dingen mee. Ik heb bijna de neiging om na je opsomming van gevaarlijke dingen te zeggen: "maar ik vloek niet". Geniet er nog maar van en kom heelhuids weer terug. Zonder muggen, spinnen en andere enge loerens beesten.
    Heb je niet in de morgen gezongen? Weet je wat ik zie als ik wakker wordt? Allemaal beestjes....
    Kus
    Patty

  • 27 Maart 2008 - 16:19

    Willeke:

    Heej Han,

    vet man, gekke dingen eten! Als ik het goed lees ben je op tijd terug voor de verjaardag van Danny en mij op 26 april bij danny thuis... jullie twee zijn van harte uitgenodigd! laat maar wat weten!

    xx willeke

  • 31 Maart 2008 - 17:24

    Irene:

    Hey hannah,

    Weer ff geleden dat ik een berichtje heb achtergelaten. Maar ik heb al je verhalen gelezen en gevolgd hoor, wat een wilde avonturen allemaal! Maar ook wel echt super gaaf wat je daar mee maakt. Lijkt me trouwens wel eng, al die beesten :S. Maar ja dat is misschien ook een kwestie van wennen haha!

    Geniet nog van je laatste week(?).

    X Irene

  • 02 April 2008 - 08:14

    Hans:

    Wow, wat een gave avonturen maak je door zeg! Geniet er nog maar van, want suf achter n pc zitten en belastingaangiftes behandelen is je lot wat je hier te wachten staat. haha.

    Lieverd, geniet er nog van, en tot snel!

    x Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Hannah

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 15171

Voorgaande reizen:

06 Januari 2008 - 07 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: