Ecuadoriaans voetbal en mn werk! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Hannah Steen - WaarBenJij.nu Ecuadoriaans voetbal en mn werk! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Hannah Steen - WaarBenJij.nu

Ecuadoriaans voetbal en mn werk!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hannah

28 Februari 2008 | Ecuador, Quito

Hey hey,

ben ik weer vanuit dit keer het regenachtige ecuador...!

Afgelopen zondag ben ik met Ruud, Riene, Thijs en kusje (ecuadoriaan, verhaal over waarom ´kusje´ volgt nog wel een keer) naar een heuse ecuadoriaanse voetbalwedstrijd geweest, Quito tegen Quito! Voor 5 dollar zaten we in het stadion van (hoe kan het ook anders) Quito! Een groot stadion met betonnen banken en alleen maar uberfanatieke ecuadorianen! Na een plekje te hebben gevonden, en natuurlijk te hebben ontdekt voor wie we WEL moesten juichen, en voor wie natuurlijk niet, begon de wedstrijd rond half 12. Dit houd in: de gehele wedstrijd door liedjes zingen met 3 mega trommels 2 meter achter je!
Lalelalelalelaleho
lalelalelalelaleho
laleeeeeeeeee
laleehoooooooo
(dan natuurlijk wat ritmischer...;))
Ook al heb ik niet heel veel verstand van het Nederlandse voetbal, het Ecuadoriaanse voetbal is zeker lager qua niveau..!! (zelfs ik snap dat je de bal IN de goal moet schieten..!!;))
Nadat rood, wit omgemaaid had, en wit, rood weer had geduwd en er al enige irritatie tussen de partijen was, liep de rode speler tegen de keeper van wit op en viel op de grond en begon lichtelijk te stuiptrekken. Meteen kwam er een golfkarretje met daarop een brancard aangereden met daarachter 4 verplegers met witte mutsjes. Hoewel de speler nog werd geholpen brak het gevecht al los tussen rood en wit, de 1e klap was nog niet uitgedeeld of de ME met plastic schermen en al kwam het veld op gesprint (zon stuk of 20 man!)
Wij wisten niet wat ons overkwam, maar omdat heel ons publiek begon te ´PUTAAA´-en konden wij natuurlijk niet achterblijven!:D

Vanaf maandag begon de realiteit weer, werken...! Dit houd in, half 7 opstaan, half 8 de deur uit, een bus in mn straat grijpen (dit houd in, half rijdend erin springen, en je gelijk vastgrijpen ergens voordat je languit in de bus ligt) op het rode troleystation overstappen op een bus naar het groene troleystation (noord), vanuit daar de troley helemaal naar het eindpunt van de troley (zuid) en vanuit daar weer een bus naar werk. Alles bij elkaar rond de 1,5 - 2 uur reistijd... enkele reis..!!

Op mn werk liggen dan meestal rond de 14 kids op de grond, op zitzakken, matten of onderuitgezakt in een rolstoel. Na een week werken begin ik de kinderen al beter te kennen, en begin ik een beetje door te krijgen hoe de persoonlijkheidjes zijn! Zeker weten stuk voor stuk allemaal lieverdjes en allemaal anders!
Zo zit de ene het liefst de hele dag scheten te laten, vooral onder het eten, de ander naait er het liefst tussen uit met alleen maar een luier om (zie voor je, een jongen even groot als ik, met het uiterlijk van een sumoworstelaar!)
en weer een ander gaat kei hard met zn arm op zn been slaan als ie blij of boos is met daarbij een zeer apart geluid! Maar ik kan er vast meer over vertellen als ik thuis ben, met fotos etc..!!!
Ik word trouwens door de fysiotherapeut van de stichting ´anita´ genoemd, omdat Hannah maar nors klinkt! haha nou die heb ik echt nog nooit gehoord!

Middageten doe ik altijd daar, meestal rijst en soep met heel veel koriander(:S!!) Heb begin van de week gezegd dat ik geen soep meer hoef omdat het anders erg veel is, dit werd niet helemaal gewaardeerd en nu wordt iedere dag gevraagd of ik soep wil..:S!! Zucht...
Vandaag kreeg ik trouwens ondefinieerbare stukjes vlees op mn bord en na een paar happen dacht ik: Hmm, wat is dit ook alweer... en toen vertelde Maria dat het kippenlevertjes waren, HEERLIJK!!! NOT!!!:S

Ook leuk dat het sochtends heerlijk weer is hier, en rond het middag eten kei hard begint te onweren en er een soort van rivier wordt gecreerd over het pad dat wij moeten lopen, dit zorgde al 2x ervoor dat Sophia en ik in een vuilniszak door Quito hebben gerend! Very charming!!

Nou mensen, Hasta luego! Buenas tardes en tot snel!
Liefs en kussen!







  • 29 Februari 2008 - 10:10

    Ruth:

    Ha meis,

    Klinkt alsof je het nog steeds super naar je zin hebt! Echt leuk om je verhalen terug te kunnen lezen, en om zo ook je avonutre een btje mee te maken.
    Veel plezier nog daar.

    DIkke kus en liefs

  • 29 Februari 2008 - 13:44

    Papa:

    Het doet me genoegen dat je daar ook kippelevertjes krijgt. Zo gek is dat dus niet

  • 29 Februari 2008 - 15:40

    Evelien:

    Nee Han, een beetje weerstand opbouwen en dingen eten die je hier niet eet is helemaal zo gek nog niet! Ik ben jaloers meis, op al jouw mooie avonturen! Hopelijk spreek ik je weer snel! Kus Eef

  • 29 Februari 2008 - 16:36

    Wilma:

    Lieve Hannah,

    Leuk zo'n voetbal wedstrijd als je niet weet voor wie je moet zijn. Ik zou zeggen blijf maar gewoon Hannah ik vind Anita niet klinken. Ja kippelevertjes het lijkt mij ook niets maar proeven kan geen kwaat.Misschien kan je voortaan in een roeiboot terug.Heel veel plezier en tot het volgende avontuur.

    liefs wilma

  • 29 Februari 2008 - 17:38

    Willeke:

    Hee Han,

    lekker man kippenlevertjes, bah haha..
    wat doe je zo de hele dag met die kindertjes? ben erg benieuwd...
    ik zie die jongen met z'n luier en die andere met z'n scheten al helemaal voor me!!

    xx Willeke

  • 01 Maart 2008 - 19:18

    Sjoukje:

    Na ja, "Hannah" klinkt helemaal niet nors...!
    Je werk lijkt me erg leuk! Veel plezier!
    xx

  • 09 Maart 2008 - 22:07

    Buyert:

    en is hier ook een foto van gemaakt een hannah in een vuilniszak?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Hannah

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 15172

Voorgaande reizen:

06 Januari 2008 - 07 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: