Zooo 1e nieuws dan vanuit quito! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Hannah Steen - WaarBenJij.nu Zooo 1e nieuws dan vanuit quito! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Hannah Steen - WaarBenJij.nu

Zooo 1e nieuws dan vanuit quito!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hannah

08 Januari 2008 | Ecuador, Quito

Hoi Lieve mensen!

Hier dan mijn allereerste echte berichtje uit Quito! Ik zal vanaf het begin beginnen!
Zondagavond laat op schiphol, afscheid nemen van iedereen :( daarna wachten bij mn gate, daar 2 mensen ontmoet die ook richting bonaire en quito moesten. Ff gezellig gepraat en daardoor ging de tijd ook wat sneller. Om 23.40 konden we dan boarden, kwartier later dan gepland. Ik kwam naast Carlos te zitten, een man die meteen in het spaans begon te praten, geen engels kon, maar wel wat frans! (wist niet dat ik die 5 jaar frans op de HAVO toch nog kon gebruiken!) Carlos pakte meteen mn spaans-nederlands boek, en zei dat we de hele vlucht zouden gaan oefenen:S haha!
Vervolgens werd om middernacht het avondeten geserveerd!:O en daarna lekker gaan slapen:S ik zat aan het gangpad waardoor ik nergens mn hoofd kwijt kon, en ik het ijskoud had door de airco! zucht!!! Tien uur vliegen later kwamen we aan op bonaire, ff benen strekken, carlos fotootje laten maken (kan ik ook weer zeggen dat ik daar ben geweest;)) en daarna weer hoppa het vliegtuig in. In guiyaguil stapte carlos uit met bijna de helft van het vliegtuig en werd dat allemaal vervangen door spaans sprekende mensen, toen voelde ik me echt ff toerist! Om 9 uur lokale tijd kwam ik dan aan in Quito, gelukkig stonden ze me op te wachten, en werd ik naar mn gastgezin gebracht! Graciella is een alleenstaande moeder met 2 zoontjes van 4 en 13 jaar. Leander (4) is echt een super vet mannetje! Ik heb werkelijk waar nog nooit zooon beleefd sociaal mensje van 4 gezien! Ik heb een eigen kamer, en ben meteen onder de douche gestapt en heb geprobeerd wat te rusten, dat ging echt beroerd! Om 2 uur wordt er hier warm gegeten, rijst met kip en sla, en bananenmilkshake toe! goed te doen dus! vervolgens ging graciella werken en ben ik op bed gaan liggen rond half 5, en niet meer wakker geworden tot 7 uur sochtends! Dat had ik dus echt ff nodig! Graciella kwam me wakker maken omdat ze dacht dat ik niet goed was, (omdat ik zo lang had geslapen! haha) Vervolgens lekker ontbijtje gehad met roerei, brood en jus! Om 12 uur kwam melanie me ophalen en ben ik samen met 3 andere vrijwilligers quito gaan verkennen met het openbaar vervoer! Het verkeer is hier zowiezo een grote chaos, wie het hardste toeterd mag voor:S! Voor de bus betaal je 25 dollarcent en dan kun je tot quito zuid en daar nog overstappen op een trolleybus! ZO goedkoop dus! In quito hebben we wat rond gewandeld, wat gegeten en gedronken en daarna weer teruggegaan naar het gastgezin. De andere vrijwilligers zitten ook vlakbij dus dat is fijn, om in de weekenden bijvoorbeeld nog ergens heen te gaan!
Morgen begin ik met de spaanse lessen, mn spaanse lerares zit schuintegen over het gastgezin om 100 meter lopen, ideaal dus. Ik krijg ook apart les, en hoop dus dat het dan beter gaan dan nu, ik voel me nu echt een ontzettende sukkel omdat ik niks kan zeggen!

Ik ga nu weer terug naar mn gastgezin en probeer morgen of overmorgen ook een telefoon te kopen hier met een simkaart uit ecuador, dat ik iig ook kan smsen en bereikbaar ben! Mn telefoon uit nederland doet het dus helemaal niet! Balen dus!

Heel veel liefs, chau, hasta luega!
xxxxxxxx

  • 09 Januari 2008 - 08:06

    Vos:

    hey han!
    volges mij heb je het goed getroffen bij je gastgezin of niet?:D elke keer een lekker bananenmilkshakje:D wil ik ook wel haha..
    succes met je spaans:D

    Kus!!

  • 09 Januari 2008 - 08:34

    Linda En Dave:

    heey Han,
    leuk zeg maar wat een reis.. fijn dat het gastgezin zo leuk is. hoop dat je het spaans snel onder de knie hebt!
    we horen snel weer van je!

    xx Dave en Linda

  • 09 Januari 2008 - 08:40

    Teun:

    Klinkt allemaal wel prima! Fijn dat alles zo dicht bij het gastgezin ligt!

    Heel veel succes en plezier de komende tijd!

  • 09 Januari 2008 - 08:50

    Wies:

    Klinkt goed meis! Super veel plezier en succes met je spaanse les!!

    Beso;),
    Wies

  • 09 Januari 2008 - 09:11

    Arno:

    He Han!

    Klinkt niet gek joh! Goed chillen en lekker eten. ;)
    Je moet maar even een keer doorgeven als je een nieuw nummer hebt....

    Ik zal je avonturen bij houden en succes daar!

    Groet

  • 09 Januari 2008 - 11:15

    Michiel:

    Ha Hanah, erg leuk dat je zo goed opgevangen wordt, wèl lekker, want dat maakt het natuurlijhk een goed begin, en je weet wat ze zeggen... Een goed begin..hahahha! Succes met je Spaans, maar dat gaat wel lukken denk ik, als je zo de hele dag daarmee bezig bent en veel mensen nix anders spreken;)..
    C ya when you get back, inderdaad dus Hasta luega!
    Groetjes,
    Je buurman Chiel

  • 09 Januari 2008 - 15:23

    Irene:

    Heey meid!

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen..
    Wel een vermoeiende vliegreis gehad als ik het zo lees. Poeeh, vooral irritant als je nergens tegenaan kan hangen haha! :D Dat slaapt dan toch niet helemaal lekker. Maar gelukkig zijn het leuke mensen.

    Succes met je spaanse lessen, misschien kan ik bij jou een cursus volgen als je terug komt!?

    XX Irene

  • 09 Januari 2008 - 17:44

    Kevin:

    Eso suena cierto bueno. ¡Éxito con su español! Y si no tiene éxito traduzca simplemente el sitio de Internet tal como mí le utilizan. ;)

  • 09 Januari 2008 - 19:48

    Ow Kev:

    Ow Han! Ik heb mn naam maar iets aangepast, zodat je me kunt identificeren;).
    Kei cool joh dat het goed bevalt daar! Heel veel plezier en geniet ervan!

    Ciao!

  • 09 Januari 2008 - 19:59

    Willeke:

    Hee hannah,

    nou nou, je bent al echt weg nu! Kei raar idee maar heel erg leuk! Ik ben benieuwd naar je belevenissen... voel je je wel op je gemak daar in het verre?
    Hier gaat alles zijn gangetje, ik ga volgende week op m'n verjaardag lekker naar de thermen met een vriendin want ik heb lekker vrij. De 25e jan. ga ik met anouk naar het symposium van de HAN, ik zal ze daar over je vertellen!

    Veel plezier, kus Wil

  • 10 Januari 2008 - 11:36

    Maartje:

    Heeey Hannah,

    klinkt goed joh! Een vriendin van mij is ook een half jaar naar Quito geweest bij een gastgezin dus als je wilt kan ik je haar emailadres geven als je vragen hebt ofzo. Geniet er lekker van en dat Spaans dat komt wel goed!!

    Liefs Maartje

  • 10 Januari 2008 - 18:38

    Wilma Verdonk:

    Lieve Hannah,

    Gelukkig is alles goed gegaan qa reis en gast gezin. Hier ben ik echt heel blij mee . Wat heb ik mijn zorgen gemaakt dus eigenlijk om niets. Hier gaat alles zijn gangetje werken en sporten en adem halen.
    Het is raar maar ik mis je nu al en we moeten nog zo lang maar deze berichtjes zijn wel erg leuk ik probeer dan ook elke week een mailtje te maken.
    Heel veel sucses met spaans en we mailen.

    liefs wilma

  • 11 Januari 2008 - 14:08

    Mandy:

    heey schat!
    wat ontzettend leuk dat we je zo kunnen volgen!!:D heel veel plezier nog, enne tot snel he!!
    XXX mandy&Milan
    (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Hannah

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 15200

Voorgaande reizen:

06 Januari 2008 - 07 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: