het begin van mijn eerste woordjes spaans - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Hannah Steen - WaarBenJij.nu het begin van mijn eerste woordjes spaans - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Hannah Steen - WaarBenJij.nu

het begin van mijn eerste woordjes spaans

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hannah

10 Januari 2008 | Ecuador, Quito

Hoi allemaal

super bedankt voor jullie reacties uit nederland dat doet me echt goed!!
Ik ben gisteren begonnen met spaanse les, 4 uur lang van 9.00 tot 13.00 behoorlijk pittig dus. Gelukkig is er rond half 12 even pauze, maar ik moet zeggen dat mn concentratie dan ook helemaal is weggezakt! Mn lerares kan alleen maar spaans en geen engels dus dat is af en toe behoorlijk onhandig! Verder heb ik me nu dus bezig gehouden met de grammatica :S, maanden, dagen van de week, getallen, woordjes etc. Ik voel me echt een sukkel dat ik het niet kan, ik wil t gewoon WEL kunnen!
Verder heb ik gisteren ook een telefoon gekocht, maar helaas kan ik niet smsen naar nederland, wel bellen maar dat schijnt weer super duur te zijn. Ik ben iig wel te bereiken, en misschien kan ik wel smsjes uit nederland ontvangen;)

Nummer: 009395299643

Morgen is het vrijdag en de laatste dag van de week, we krijgen dan groepsles met spaans en iets van salseles...!! haha

Dit weekend ga ik met 3 andere vrijwilligers die ook spaanse les volgen en gelijk met mij zijn aangekomen ergens heen. Misschien de kust, het schijnt super lekker weer te zijn daar!

Hier in Quito zijn de temperaturen zo rond de 25 graden, lekker zonnetje, mar het kan ineens omslaan naar regen, en dan is het dus de hele dag prijs!

het eten is hier trouwens ook een aparte bedoeling, ze eten rond 14.00 warm, en uitgebreid (gisteren bloemkoolsoep met popcorn?!) en veel rijst, bonen en kip!
Er wordt trouwens ook heeeel wat afgekust
- bij het wakker worden
- na het eten
- voor het slapen gaan
- als je ergens heen gaat
- als je terugkomt (ook al ben je 5 minuten de deur uitgeweest)
- en bij alle bekenden die je tegenkomt!

Verder vermaak ik me wel goed hier, als ik het spaans wat meer onder de knie heb, vast wat meer, maar dat zal wel goed komen, ze zeggen dat de 1e week spaans het zwaarst is!
Ik mis jullie allemaal super erg, en moet gewoon niet te veel aan nederland denken want dat is dus niet leuk voor de stemming;)

Tot de volgende keer maar weer
kus Hannah

• 10 Januari 2008 - 21:45

Corine:

Lieve Hannah,

Wat een intensieve introductie maak je daar mee! Ik ben heel blij te lezen dat je welkomstmaal bestond uit kip met rijst en niet dat je een caviaatje aan een spies op je bordje vond. Een lerares die geen woord Engels spreekt...heftig...dat zijn vast de beste, wat zul jij snel Spaans leren. Wat een grap, al dat gekus om de haverklap, doen ze er dan drie op z'n Brabants of eentje op z'n Hollands? Je gaat je vast snel thuis voelen als je eenmaal met die meiden iets leuks gaat doen in het weekend. Vergeet je niet te informeren naar de malariapillen voordat je naar de kust gaat?

Veel liefs en een kus voor voor het slapen gaan, een voor bij het wakker worden en alvast eentje voor na je ontbijtje! Corine

• 10 Januari 2008 - 21:47

Maartje:

Heey Hannah (kus),
    klinkt leuk maar inderdaad ook intensief. Wel leuk dat je dit weekend misschien naar de kust gaat (kus) en dan lekker uitgerust weer terugkomt(kus). Nou meid, geniet er lekker van en als je aan Nederland denkt, denk je maar aan BK, dan is de lol zo weg;)

Kus Maartje

• 10 Januari 2008 - 23:39

Vos:

Hey han!

Interresant!
    dat is wat ik in 1 woord kan zeggen van jou belevenis tot nu toe...
    tis echt leuk om te lezen hoe anders die mensen daar leven dan wij, en dat jij dat dus mee kan maken..
    dat spaans komt heus wel goed!!
    we spreken je snel weer!

Kus, Voske!

• 11 Januari 2008 - 07:51

Zita:

hee die Hannah, altijd leuk die reizende kids van onze vrienden. Daar mijn kids net weer allemaal in holland zitten, kan ik nu gezellig jouw verhalen volgen!
    Mark is net 8 weken in chili geweest en voelde zich net zo'n kluns als jij. Hij wist alleen wel heeel snel hoe je een pilsje moest bestellen!
    Geniet maar lekker van de zon en alle knuffels, het went allemaal!!

• 11 Januari 2008 - 08:23

Sofie:

Ola chica,

Klint goed allemaal, wel veel allemaal. Je zult iedere avond wel doodop zijn.

Heel veel plezier dit weekend en natuurlijk heel veel succes met je spaanse lessen.

Dikke kus van je grote zus.

• 11 Januari 2008 - 11:02

Neefje:

hey meissie,

Gaaf joh, al die activiteiten van je! Nu is het een beetje jammer dat de docente geen engels kan, maar over n paar weekjes weet je niet beter.

Veel plezier en succes daar, hopelijk lezen we weer snel iets liefs van je!

Kusjes Hans

• 11 Januari 2008 - 12:31

Willeke:

Hey Han,

dat is allemaal wat anders dan Belgie ;) haha. Ik ben erg benieuwd naar alle dingen die je nog gaat beleven daar. geniet in ieder geval van alles wat je ziet! Heel veel kussen van mij,

Willeke

• 11 Januari 2008 - 14:11

Papa:

Hoi meid,
    Ik zit gewoon mee te genieten van de spannende dingen die je daar meemaakt. Het is wel in het diepe springen om zo spaanse les te krijgen maar je kunt goed zwemmen dus het zal wel goed komen. Geniet dit weekend en laat je weten wanneer we kunnen skypen. Ik wil je onderhand weer wel eens horen.
    liefs
    papa

• 11 Januari 2008 - 14:13

Mandy:

Echt heel tof zo te horen!
    hahah laat sidney het maar ni horen van dat gezoen:P hahah dan komtie meteen daar naar toe;)
    nou ik vind het egt heel knap van je en ben erg benieuwd naar alle leuke fotos die je gemaakt hebt!!
    (K)(K)Mandy&Milan

• 11 Januari 2008 - 19:28

Dave En Linda:

nou wat een verhalen allemaal! het is wel te merken dat je het naar je zin hebt!! leuk!!
    hoop dat het spaans ook een beetje op gaat schieten, hoop dat je het snel onder de knie hebt!

xx dave en linda

• 11 Januari 2008 - 19:38

Astrid:

Hee meis,

Je maakt al meteen genoeg mee, zo te lezen! Lessen, eten, al dat gekus haha!

Heel veel plezier dit weekend! En ik kijk nu al uit naar je nieuwe avonturen ;-).

xx

• 12 Januari 2008 - 22:19

Yuri:

He hannah,
    Wat een avonturen maak je mee daar in Ecuador, gelukkig is er genoeg te eten. Heel veel plezier en succes met je spaanse les.

• 13 Januari 2008 - 11:02

Evelien:

Hee meissie, goed weekend tot nu toe? Je bent gewoon al een week weg, hopelijk is de tijd daar leuk en heb je dit weekend met die andere vrijwilligers iets leuks gedaan.
    Hier is het verder allemaal druk, volgens mij iedereen die ik spreek heeft tentamens of drukke periode, dus ik zou zeggen extra genieten daar.

Ik wacht in spanning je volgene berichtjes af.

Kus Eef

• 13 Januari 2008 - 13:03

Edwin:

fijn voor je dat het je bevalt, voor mij is jou afwezigheid ook een gemis maar ben trots op je dat je dit allemaal onderneemt.
    je weet dat ik niet zo'n computernerd ben dus dat mijn specialisme alleen tot marktplaats is, maar wat vond ik het leuk toen ik een bericht van jou kon lezen van je ervaringen en wat er allemaalis gebeurt. moet je bekennen dat jou brief al aan stond toen ik begon.
    ik heb een spoedcursus brief verzenden gevolgd (mailen?) dus ben benieuwd of dit een suk6 gaat worden!
    dat je nl mist is helemaal niet erg, dat betekent dat je er van houd, daarom missen wij jou ook!
    ook al ben je zo ver weg, door dit ben je heel dicht bij. daarom weet ik dat het ons en jou gaat lukken om het goed te doorstaan. dus geniet volop van deze belevenis.
    groetjes en
    een dikke knuffel van mij
    edwin

• 14 Januari 2008 - 18:57

Irene:

Hey Hannah,

Wat een grappig verhaal zeg!
    Al dat gezoen...ik zie het al helemaal gebeuren. En wat een aparte combinaties van eten, schrijf je het wel op als er een lekker receptje langskomt!? ;) Misschien kunnen we nog wat leren van... ja, uhh hoe noem je mensen uit ecuador!? Nouja.. in ieder geval lijkt bloemkoolsoep met POPCORN mij niet de lekkerste combi.

Vind het erg knap dat je het allemaal maar gewoon doet hoor. Écht! 't lijkt mij dood eng zo ver weg in een vreemd land met vreemde mensen en vreemde gewoontes. Met dat spaans komt het vast helemaal goed, veel succes ermee!!

X Irene