vastzittende heisbakkies & modderige ´cascadas´ - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Hannah Steen - WaarBenJij.nu vastzittende heisbakkies & modderige ´cascadas´ - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Hannah Steen - WaarBenJij.nu

vastzittende heisbakkies & modderige ´cascadas´

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hannah

14 Januari 2008 | Ecuador, Quito

Hey lieve mensen,

het is echt zooo leuk om jullie berichtjes te lezen na een aantal dagen, dat doet me echt super goed!! Het is alweer even geleden dat ik een berichtje heb achtergelaten, dus bij deze een overzicht van de afgelopen dagen!
Vrijdag was de laatste dag spaanse les, daarna weer met Sophia, Riene en Thijs Quito in geweest, ff lekker rondgelopen en daarna de troly bus gepakt, de troly is een van de minst veilige manieren van het OV hier, vanwege zakkenrollers omdat iedereen hutje mutje op elkaar zit! We waren allemaal in de veronderstelling dat we de laatste halte moesten hebben, maar toen we daar aankwamen kwam t ons niet bekend voor...!! >WOOPS... Een trolychauffeur zei dat we bij hem in moesten stappen, en vervolgens werden we dus met een priverit naar het goede station gebracht haha!! Super grappig, ik heb er fotos van gemaakt, maar die moeten dus nog op internet gezet worden. Op zaterdagochtend vertrokken we naar Mindo, een plaatje in Ecuador, ff weg van alle smog, uitlaatgassen en viezigheid! De busreis was al een beleving opzich, nog geen 5 minuten onderweg en de deur ging open en de bus stroomde al rijdend vol met straatverkopers, mango, water, kauwgom, snoep etc etc!! Echt een aparte belevenis! De buschauffeurs hebben trouwens een totaal andere rijstijl dan de chauffeurs in Nederland. ravijn of niet, gewoon lekker hard scheuren, vooral NET voor een haarspeldbocht 3 autos achter elkaar inhalen! hahaha, ik heb t overleefd!;) Na een rit van 2,5 uur en mooie uitzichten kwamen we op plek van bestemming, daar stond een grote pick up auto, die ons voor 50 dollarcent naar het centrum van mindo zou brengen, hop alle mensen werden ingeladen in de achterbak, goed vasthouden en weer lekker hard scheuren haha! Een reisgenootje heeft hier een cool filmpje van, ik geef jullie de link als ie op internet staat! Aangekomen in Mindo hebben we een hostel opgezocht, een super mooi houten huisje midden in de natuur, met 3 heerlijke hangmatten op het overdekte balkon, ook deze fotos komen zsm! Na ff wat uitgerust te hebben zijn we gaan eten, voor 4 dollar had ik een bord met heerlijke garnalen, gebakken banaan, salade, rijst en een groot glas drinken! Kost niks dus, na een flinke wandeling door mindo zijn we rond een uurtje 8-9 een pizza gaan eten, ook dit was erg lekker en met drinken erbij 2 dollar! ff leuk detail, in mindo kun je nachtmotten aantreffen met een doorsnee van 10 cm! die het liefste met 2 tegelijk hysterisch door het restaurant gaan vliegen!WHAAA!
Na een lekker nachtje slapen (NOT, K*T hanen, vogels, kikkers en ander ongedierte dat de hele nacht doorgaat!) werd ik om 6 uur wakker, ff lekker wakker worden in een hangmat, met uitzicht op heeeel veel groen! Rond 9 uur wilden we vetrekken naar de vlindertuin, maar omdat het de hele nacht had geregend en het nog steeds deed, ging dat niet door omdat er geen vlinders te zien waren met dit weer, beetje jammer!! Ff wat gedronken en om half 11 met een grote auto naar de cascada´s (watervallen) van mindo! echt een heeeeeeeeeeele belevenis. Doordat het zo geregend had, was de heenweg al lastig door alle modder etc, bij aankomst stond ons een soort van heisbakkie te wachten, dit is echt de beste beschrijving. Over een heeeel diep ravijn was van beide kanten een kabel gespannen, hier tussen door hing een bakje, wat door een kerel aan de ene kant werd getrokken naar de andere kant. We gingen in de rij staan, en de eerste lichting mensen ging erin, leukleuk, alleen halverwege, boven het 100 meters diepe ravijn bleef tie hangen!!!! De man met de besturing keek ook een beetje wanhopig en het duurde zon 5 minuten voordat hetkarretje weer terug werd gehaald. Meteen daarna een proefritje zonder mensen, en daarna meteen weer mensen erin! Wij waren de 3 lichting en dat bezorgde wel even wat spanning haha, uiteindelijk zijn we goed aan de overkant gekomen. Daar wachtten ons een modderig gebergte met verschillende wandelroutes naar watervallen. We begonnen meteen maar met de afdaling, wat resulteerde in een hoop slippartijen, zeeeeeer vieze schoenen en een hoop leuke fotos haha! Er zouden 7 watervallen moeten zijn, maar we zijn er maar tot 1 gekomen, beetje jammer, maar ik moet zeggen dat die ene wel ergg mooi was! Na een aantal uurtjes kwamen we weer terug bij het heisbakkie, en heb ik de terugweg op film gezet! haha altijd leuk voor de mensen die er niet bij waren! De terugweg was door alle regen nog veel lastiger geworden, er zaten nu allerlij autos vast in de modder die eruit getrokken moesten worden. Ons chauffeur was echter te eigenwijs en wilde het zelf doen, na heel veel proberen zijn we uiteindelijk weer veilig in mindo aangekomen. Daar hebben we de bus van 3 uur gepakt en zijn we terug naar quito gegaan. In de bus beseften we ons dat we al vanaf 8 uur sochtends niks meer hadden gegeten en dat dat misschien toch wel slim was na zon inspannende dag. De Kentucky fried chicken uit ecuador bracht de oplossing! Heerlijk zon bord friet voor je neus na een hele week rijst! haha
Om 8 uur kwam ik weer aan bij mn gastgezin en heb ik mn vuile schoenen buiten gezet en ben ik die vandaag gaan schoonmaken onder de kraan met een flinke borstel en veel wasmiddel! Ze staan nu te drogen met een flinke prop kranten erin!

Ooowja bijna vergeten te vertellen, vanaf woensdag werken mn pinpas EN mn creditcard niet meer! Echt ontzettend handig, gelukkig kan ik van mn medereizigers wel geld lenen en kan ik op vage manier wel internetbankieren! Erg apart! Sinds gisteren heeft Sophia precies hetzelfde probleem, ook rabobank, en bij haar is gezegd dat het te maken heeft met het magnetische veld van je mobiele telefoon!!! Dat wordt dus nieuwe passen aanvragen! fijn als je je pasjes net 2 weken hebt.

Nou lieve mensen, dit was m weer voor vandaag, ik ga nu nog proberen fotos te plaatsen en tot snel maar weer. Ik zit hier nu een week maar het lijkt al zoveel langer door alle belevenissen!!!

Heel veel liefs en xxx van mij!

  • 14 Januari 2008 - 22:03

    Kevin:

    Klinkt best spannend.
    Ben benieuwd naar je foto's en filmpjes.

  • 15 Januari 2008 - 07:44

    Vos:

    wat een beleving haha..
    ik ben ook zeker wel benieuwd naar de foto's en filmpjes..
    haha en wij maar denken dat die busschauffeurs hier al erg zijn, nou wat jij mee maakt lijkt me nog veel meer scarry :D haha
    kus!

  • 15 Januari 2008 - 07:50

    Jacquelien:

    Hee meisje,
    Leuk hoor om dit zo allemaal van jou te lezen!
    Ik ben ook benieuwt naar je foto's:)
    Heel veel plezier en ik blijf je verhalen lezen!

    Liefs Jacquelien & Robert

    XxxX


  • 15 Januari 2008 - 08:20

    Arno:

    He dat klinkt als een heel avontuur. Ik ben benieuwd naar het volgende deel Hannah in Zuid-Amerika ;)

    Groet

  • 15 Januari 2008 - 10:25

    Neefje:

    Hey meissie,

    Zeker gaaf, al die dingetjes die je nu meemaakt! Ik had wel verwacht dat jij als n gek zou zijn gaan gillen in zo'n heisbakkie. Benieuwd naar je foto's, en je andere verhalen.

    Ga snel verder met genieten, dan lezen we hopelijk snel weer iets van je!

    liefs Hans

  • 15 Januari 2008 - 10:42

    Corine:

    Lieve Hannah,

    Dat is nog eens iets anders dan een dagje naar zee, relaxed op een handdoekje liggen...ravijnen, rondvliegend ongedierte, onbegaanbare blubber en een nieuwe beleving van openbaar vervoer. Wat zou ik je graag gezien hebben in dat heisbakkie!
    Blijf schrijven!

    Liefs, Corine

  • 15 Januari 2008 - 10:47

    Astrid:

    Wow jij maakt genoeg mee, dat merk ik wel weer ;-)! Mare ik ben toch blij dat je ook nog goed eet (KFC), daar was ik nog ff bang voor :P.

    Wel balen van je pasjes joh! Maar gewoon door gaan met je avonturen, vind het erg leuk om te lezen!

    xxx

  • 15 Januari 2008 - 10:58

    Michiel:

    Heej die Hannah,

    Tsjonge! Je verteld alles zo uitgebreid, dat het lijkt of ik zelf dit avontuur beleef.. Jij vind het prettig de reacties te lezen, maar ik denk dat menigeen dit heerlijk wegleest wat jij hier zit te vertellen, je lijkt wel een "storyteller";). Ik wil mééééér...:Phaha.
    Ik hoop dat je je financiën op de rit krijgt, want zoder geld, jah, word alles wat lastiger hè? Zoveel meegemaakt in zo'bn korte tijd, dat beloofd wat voor de komende tijd.. Ik blijf je volgen hoor..
    Veel plezier en leer ze..
    Kussie, je buur. -X-

  • 15 Januari 2008 - 11:37

    Sjoukje:

    Hoi Hannah!
    Superleuk, je verhalen :)
    Ben errug benieuwd naar de foto's...Veel plezier daar verder!
    xx

  • 15 Januari 2008 - 15:01

    Wilma:

    Lieve Hannah,

    Wat een geweldig verhaal wat jij mee maakt in een paar dagen daar doen sommige mensen jaren over. Eeen beetje minder van je pin pas maar in nederland draag je hem toch ook bij je mobil dus dat verhaal geloof ik niet zo. Het is te hopen dat de volgende pas dan een langere leven heeft. Nu hier in holland stormt het en regent het er lekker op los. Dus hier en daar hebben wij ook een waterval.Nog veel plezier en tot horens

    liefs wilma

  • 15 Januari 2008 - 15:33

    Dave En Linda:

    heey han,

    leuk zeg al die verhalen! wat maak je veel mee dan he in een ander land. ik ben wel erg benieuwd naar de foto´s hoop dat je er snel een aantal op de site zet is altijd wel leuk!

    balen van je pas zeg ik vond het hier in nederland al erg toen mijn pas het niet deed! moet je nagaan als je daar bent!

    heel veel plezier weer voor de komende dagen en ik wacht je verhaal weer af!!

    xx dave en linda

  • 15 Januari 2008 - 15:41

    Maartje:

    Hoi Hannah!

    ik heb op vakantie hetzelfde gehad met mn pinpas en is idd het magnetisch veld. Je chipper heeft daar nix mee te maken dus doet het daarom ook gewoon. Je moet je pas uit de buurt van magneten houden anders gaan al je gegevens weg en doet je pas het dus niet meer:s. Ook je mobiele tel, kassa's die de beveiliging eraf halen door over zo'n plaat te wrijven en andere magneten zijn dus gevaarlijk!
    Hoop dat je het dan zo met het internetbankieren op kunt lossen!
    Meisje, heeeel veel plezier nog en superleuke verhalen!!

    Kus Maartje

  • 15 Januari 2008 - 17:38

    Evelien :

    Kentucky Fried Chicken, Kentucky Fried Chicken EN een pizzahut!!! MC Donalds!!! Goed bezig meis, je moet natuurlijk niet teveel rijst eten, een beetje afwisseling is altijd prettig.

    Enne is maar goed dat je niet bent blijven hangen in dat al-tien-keer-in-elkaar-gezette-aan-een-gammel-touwtje-hangend-bakje.

    Tot snel mails weer!

    Kus Eef

  • 15 Januari 2008 - 21:04

    Ruth:

    Ola chica, commo estas? Haha, jaja ik heb ook een beetje spaanse les. Volgende keer ga ik even hard mijn best doen om een heel berichtje in het spaans voor je te plaatsen..;) Na een erg drukke week voor mij had ik vanavond eindelijk tijd om even op mijn gemak al je berichtjes bij te lezen. Erg leuk om je belevenissen te volgen meis! Moeilijk voor te stellen dat je aan de andere kant van de wereld zit hoor. Nou geniet ervan en ik wacht met spanning op het volgende berichtje!

    Dikke kus

  • 16 Januari 2008 - 08:09

    San En Wies:

    Hee chickie!

    Je maakt het wel mee daaro he;)! Leuk joh! Heb net ook even je foto's zitten kijken, ziet er erg lekker uit...die hangmatjes wat chilliebillie is dat! Nou meis geniet er van!!

    Kus

  • 16 Januari 2008 - 15:02

    Charles En Patty:

    Hoi Hannah,
    Zo ver weg en toch zo dichtbij door de huidige techniek. Geweldig dat we allemaal kunnen lezen hoe jij het er in het verre Equador doet. Kussen om de 5 minuten, dodemans ritten in de bus, gevaarlijke tochten in heusbakkies. Als je niet weet dat jij het bent denk je aan een nieuwe script voor James Bond. Het nieuwe Bond meisje???? Hoop dat de moderene technieken je snel weer geld geven uit de muur. Geniet er verder van en we kijken uit naar je volgende bericht.

    groetjes Patty

  • 16 Januari 2008 - 15:50

    Wilma:

    Lieve Hannah

    Wat een geweldig mooie foto's. Wij zien allemaal dat je er ook echt van geniet ga zo door.

    veel liefs wilma en edwin

  • 17 Januari 2008 - 16:07

    Willeke:

    hee Han,

    Ik moet even goed kijken naar je foto's... door je nieuwe (voor mij nieuwe) haarkleur!! haha
    Ik ben vandaag lekker naar het thermaalbad geweest en naar de sauna, heeeeeerlijk. Ik ben erg benieuwd naar je foto's van watervallen vind ik echt geweldig! Heel veel plezier verder maar weer he...

    kus Willeke

  • 19 Januari 2008 - 16:49

    Mandy:

    hoi schat!
    egt heel leuk joh hoe je dat allemaal zo bijhoud!
    en egt heel grappig als ik al je verhalen hoor!
    ik hoop dat je nog veel meer gaat beleven we horen snel weer van je!!
    (K)(K)Mandy en milan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Hannah

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 15202

Voorgaande reizen:

06 Januari 2008 - 07 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: