Relaxen in papallacta - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Hannah Steen - WaarBenJij.nu Relaxen in papallacta - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Hannah Steen - WaarBenJij.nu

Relaxen in papallacta

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hannah

28 Januari 2008 | Ecuador, Quito

Hey Lieve mensen,

weer een weekje voorbij en weer een nieuw verhaaltje van mij!
Deze week ging mn spaans beter, ik heb een nieuwe spaanse lerares gekregen, en met haar heb ik heel veel lol! Allemaal gesprekken over werkelijk waar van alles!
Dit weekend ben ik samen met Riene naar Papallacta geweest, een dorp 2 uur reizen van quito. Eenmaal uit de bus gestapt in papallacta moesten we nog 1,5 km een berg oplopen, vervolgens een hostel uitgezocht. We werden met een koreaans vrouwtje meegevoerd naar de kamers, een van die kamers had een openhaard en een groot stenen bad van 1,5 bij 2 meter, en voor amiga´s uit Holland werd er een uitzondering gemaakt, voor 5 dollar extra hadden we dus die kamer ipv een klein kamertje met niks extras! Die keuze was natuurlijk snel gemaakt! Na onze spulletjes te hebben neergelegd, kregen we een rondleiding door de tuin waar 2 hemelse verwarmde zwembaden waren. We gingen meteen in het ene zwembad en ontmoetten daar een gezin, ff spaans mee gepraat over van alles en nogwat! Na een uurtje werden de flessen wijn met mango smaak en sigaretten het zwembad ingehaald! haha! Echt een stel grappige mensen! Toen het licht begon te regenen en we het weer gezien hadden in het zwembad gingen we ff eten, en nog even kaarten. Vervolgens besloten we de open haard aan te steken, maar omdat het nogal vochtig was, ging het Riene wat lastig af, uiteindelijk na een dik kwartier en een halve wc rol erin te hebben gegooid toch gelukt, riene ik ben trots op je!;)

De volgende ochtend gingen we eerst lekker ontbijten, en daarna richting de thermen van papallacta! Rond een uur of tien was het weer niet zo lekker, maar konden we ons prima vermaken in een van de vele warme baden! Rond een uurtje of half 12 besloten we ff lekker in de zon te gaan liggen, zo fel was tie toch niet, en konden we mooi een beetje voorbruinen voor volgende week in montanita (carnaval aan de kust van ecuador!!:D). Insmeren met factor 30 en bakken maar..!! Riene voelde na een uurtje al wel wat rood te zijn, en ging heel verstandig kleren aantrekken, ik daarentegen voelde niks, en bleef lekker in mn bikini liggen! (grappig trouwens dat wij in januari in de zon liggen te bakken en jullie in de winter met dikke truien aan zitten! haha sorry, maar dat was echt een relaxte gedachte toen ik daar lag!) Na een half uur had ook in genoeg zon gezien, en ging ik mn kleren aantrekken, heeeeeeeeeel mn bikini was te zien! WOOOPSS!! beetje verbrand dus!
De terugreis naar quito was vooral rustig, en slaperig! Al met al een weekendje lekker bijkomen na slapeloze nachten door blaffende honden, gillende sirenes etc!
Vandaag, zondag, zijn 3 nieuwe vrijwilligers aangekomen in Quito (2 meiden en 1 jongen), die hebben we een rondleiding gegeven door quito zuid en natuurlijk heerlijke jugos gedronken!

Dit was een beetje mijn weekendje, nog 5 dagen bij mn gastgezin en dan ga ik verhuizen naar quito noord (wat meer toeristischer), daar gaan we met alle vrijwilligers in 1 groot huis zitten! Lijkt me super gezellig! Maar eerst gaan we volgend weekend met 7 vrijwilligers naar montanita. In ecuador vieren ze ook carnaval en iedereen gaat dan richting kust, wij ook dus! Een busrit van 9 uur, maar het schijnt zeker de moeite waard te zijn! Ik ben erg benieuwd!

Heel veel liefs en kussen van mij!

  • 28 Januari 2008 - 08:29

    Wies En San:

    Hee meis,

    Lache man carnavallen daar...zal wel even anders zijn dan hier in het brabantse! Wij moeten het dit jaar een beetje overslaan...jammer de bammer! Maar we hebben al afgesproken dat we het volgend jaar dik gaan inhalen!
    Vet goed dat je al spaans kon praten tegen dat gezin!! Gaat je goed af dan!
    Nou meis, ik spreek je snel! Ik ga zo even een microfoontje kopen zodat ik ook terug kan praten;)
    Kus kus

  • 28 Januari 2008 - 10:30

    Evelien:

    Hee meis,

    lekker weekend daaro! Ik ben echt jaloers! Carnaval wordt daar vast ook te gek! Wij gaan vrijdag even naar Tilburg en zaterdag naar Eindhoven. Zondag nog even de optocht kijken en dan vind ik het wel weer genoeg. Volgend jaar weer saampies vieren? Is natuurlijk nog gezellig.
    Enne..als je terug bent wil ik wel een avondje spaanse woordjes voor beginners.
    Have fun daaro! Dikke kus

  • 28 Januari 2008 - 14:15

    Astrid:

    Hee meis,

    Zo te horen is het daar lekker relaxen ;-). Zwembadje, drankje erbij, verbranden....Waar ken ik die dingen toch allemaal van :P.

    Maar ik zeg, geniet er lekker van en ga zo door! hahaha.

    xxx Liefs

  • 28 Januari 2008 - 16:35

    Zita:

    Hoi Hannah, zo te lezen gaat het goed met je! En 'hablo espagnol' gaat ook al beter. Fijn! Geniet nog lekker van al die zon (maar dan met t-shirt aan:), hier is het maar suf weer.

  • 28 Januari 2008 - 18:46

    Edwin:

    vrezelijke berichten lezen we toch van je, dat jij daar met een beetje zon in bikini ligt!!!! van het weekend ook een beetje zon gehad maar durfde het niet aan in mn zwembroekie... maar snel een dikke trui aangedaan.
    bij deze een warme knuffel. liefs edwin.

  • 29 Januari 2008 - 11:08

    Baerbel Uit Duitslan:

    Nouw Hannah, wat hebb jij een mooie tijd! En fijn dat wij daarvan mee kunnen genieten!
    Mijn vriendin van de Universität Dortmund zit in 't Cerleco "centro de estimulacion y rehabilitacion de lenguaje y la communicacion" in San Pedro in de noordlijke helft van 't half-island Santan Elena. Preciser weet ik 't niet. Maar de Email-Adress van Amelie Abarca(zo heet de vriendin)is: cerleco@web.de.
    Dus: als je zin hebbt om haar te kontakten zul 't wel mogelijk zijn.
    Bij ons gaat alles goed.
    Verder een prettige tijd gewenst van Paul en Baerbel

  • 29 Januari 2008 - 20:24

    Patty:

    Hoi Hannah,

    meestal steken we de open haard aan met hout, lucifers en een krant of zo. Maar met w.c. rollen??? Rook het lekker? of was er een smog in de lamer.
    Ik zal straks maar weer een zonnebankje nemen om toch een kleurtje te krijgen in januari. Niet voor te stellen dat je daar in je bikini ligt. Het was helemaal raar geweesr als he er al was geweest met kerstmis of zo. Onder de kerstboom in je bikini in de zon. Wat een prachtige kleuren trouwens op de foto's van de markt. Echt geweldig.
    Ben wel benieuw hoe het carnacal zal zijn. Te vergelijken met Rio of Oeteldonk.
    We horen het wel van je. Neem wel een kussentje mee voor in de bus. voor onder je hoofd of onder je billen. 9 uur zitten zal niet meevallen. Veel plezier.

    Kus
    Patty

  • 29 Januari 2008 - 20:47

    Wilma:

    Lieve Hannah,

    Ja hier een berichtje uit het natte nederland. Ik denk dat carnaval in oeteldonk wel anders is dan daar. Maar zo te lezen mag het de pret niet drukken.
    Ik hoop dat je de laatste vijf dagen nog gezellig heb bij je gast gezin en dan gaat het beesten vrees ik pas echt beginnen. Ik ga ook maar even onder de zonnebank en anders bruin uit een potje op doen. Nog heel veel plezier en neem genoeg drinken mee voor 9 uur reizen in een bus.

    liefs wilma

  • 04 Februari 2008 - 16:32

    Teun:

    Klinkt allemaal prima! Leuk om weer wat van je te horen! Veel plezier nog!

    x Teun

  • 05 Februari 2008 - 09:57

    Michiel:

    Wat een veranderingen allemaal, erg leuk lijkt me! Carnaval? Dááár weet jij wel raad mee toch?(als doorgewinterde Brabanderrrr..;))
    En ik las in je vorige bericht dat je weer cash op zak hebt, pfff een héle zorg minder lijkt me! Geniet van alles wat er op je pad komt, het leven thuis is ales behalve dat wat je nu meemaakt, ook leuk uiteraard, maar dìt is iets wat je je leven lang bij je zal dragen..
    Maak er het aller-allerbeste van!

    Groetjes,
    Michiel

  • 06 Februari 2008 - 16:02

    Evelien:

    Hee han, lang niets meer van je gehoord. Ben je knock-out van de carnaval daar? Wij niet heel erg, we hebben je gemist, volgend jaar gaan we het inhalen, maar het was vrijdag, zaterdag en zondag wel gezellig...
    We horen snel van je!!!!
    Dikke kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Hannah

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 15199

Voorgaande reizen:

06 Januari 2008 - 07 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: